SLA - service level agreements
Dates et lieux de début
placeVan der Valk Hotel Gent - Akkerhage 10, 9000 Gent 9 oct. 2023 |
placeVan der Valk Hotel Antwerpen - Luitenant Lippenslaan 66, 2140 Antwerpen 11 oct. 2023 |
Description
Een SLA of “Service Level Agreement” formaliseert de afspraken tussen leverancier en klant. Deze afspraken omvatten de relevante kritische succesfactoren van de samenwerking zoals beschikbaarheid, service graad, kwaliteit, kosten, … van de geleverde dienstverlening. Een goede SLA garandeert een continue kwaliteit of service aan een overeengekomen kost.
Een SLA is een onmiskenbaar controle- en garantie instrument zowel bij outsourcingtrajecten als bij structurele samenwerkingen tussen ondernemingen of afdelingen onderling. Deze SLA vormt dan ook de basis voor kwaliteitsverbetering, kostenbeheersing, inzage in kostenstructuur, kostenreductie, knelpuntenanalyse, procesanalyse en -optimalisatie…
Foire aux questions (FAQ)
Il n'y a pour le moment aucune question fréquente sur ce produit. Si vous avez besoin d'aide ou une question, contactez notre équipe support.
Een SLA of “Service Level Agreement” formaliseert de afspraken tussen leverancier en klant. Deze afspraken omvatten de relevante kritische succesfactoren van de samenwerking zoals beschikbaarheid, service graad, kwaliteit, kosten, … van de geleverde dienstverlening. Een goede SLA garandeert een continue kwaliteit of service aan een overeengekomen kost.
Een SLA is een onmiskenbaar controle- en garantie instrument zowel bij outsourcingtrajecten als bij structurele samenwerkingen tussen ondernemingen of afdelingen onderling. Deze SLA vormt dan ook de basis voor kwaliteitsverbetering, kostenbeheersing, inzage in kostenstructuur, kostenreductie, knelpuntenanalyse, procesanalyse en -optimalisatie, klanttevredenheid, concurrentieanalyse… En toch gaan vele bedrijven vrij makkelijk en snel over de invulling van een professioneel Service Level Agreement. Wat neemt u op in een SLA en wat niet? Hoe gedetailleerd moet u zijn? Wat doet u met sancties? Meerwerk of minderwerk? Meervolume of mindervolume? Kunt u een SLA herzien? Hoe pakt u dit concreet aan? Wat is de juridische waarde van een SLA? Hoe rapporteert u over de overeengekomen service graad? Wat zijn de rollen en verantwoordelijkheden van beide partijen? Hoe onderhandelt u uw SLA? Kortom, hoe maakt u een SLA die duidelijke afspraken definieert en zo pro-actief conflicten ontmijnt. Na deze workshop bent u niet alleen in staat uw bestaande SLA’s te evalueren en in vraag te stellen, maar vooral om nieuwe SLA’s op een éénduidige en duidelijke manier vorm te geven. U kent niet alleen de bouwstenen van een SLA maar evenzeer de valkuilen bij het gebruik en de evaluatie ervan.
Deze workshop biedt u enerzijds een stappenplan bij het opzetten van een werkbare SLA en dit voor de beide partijen. Zowel vorm als inhoud komen uitgebreid aan bod. Maar ook de rechten en de plichten van de beide partijen staan centraal in deze workshop.
Rester à jour sur les nouveaux avi
Partagez vos avis
Avez-vous participé à formation? Partagez votre expérience et aider d'autres personnes à faire le bon choix. Pour vous remercier, nous donnerons 1,00 € à la fondation Stichting Edukans.Il n'y a pour le moment aucune question fréquente sur ce produit. Si vous avez besoin d'aide ou une question, contactez notre équipe support.