Marketing voor non-marketeers
Dates et lieux de début
TEAMPOWER a indiqué offrir ses services par défaut dans les régions suivantes: Bruxelles
Description
Doelgroep
Interne & externe medewerkers met nood aan elementaire inzichten relevant binnen de eigen professionele context.
Doelstellingen
Het begrijpen van de marketing dimensie en de fundamentele krijtlijnen kunnen plaatsen in functie van de eigen bedrijfscontext.
Programma
Introductie: herkomst en definitie van de marketing en wat nu met de opkomst van sociaal media?
Marketingbeleid en definitie
• Beleidsopvattingen vanuit product, relatie, verkoop, markt context & toepassingsvelden
• Marketingplanning: doelstellingen en integratie in ons business model
Marketingomgeving
• De macro-economische omgeving: 6 invalshoeken: wat is onze invalshoek?
• Leveranciers en concurrenten: onze context
• …
Foire aux questions (FAQ)
Il n'y a pour le moment aucune question fréquente sur ce produit. Si vous avez besoin d'aide ou une question, contactez notre équipe support.
Doelgroep
Interne & externe medewerkers met nood aan elementaire inzichten relevant binnen de eigen professionele context.
Doelstellingen
Het begrijpen van de marketing dimensie en de fundamentele krijtlijnen kunnen plaatsen in functie van de eigen bedrijfscontext.
Programma
Introductie: herkomst en definitie van de
marketing en wat nu met de opkomst van sociaal media?
Marketingbeleid en definitie
• Beleidsopvattingen vanuit product, relatie, verkoop, markt
context & toepassingsvelden
• Marketingplanning: doelstellingen en integratie in ons business
model
Marketingomgeving
• De macro-economische omgeving: 6 invalshoeken: wat is onze
invalshoek?
• Leveranciers en concurrenten: onze context
• De externe analyse en concurrentie-analyse (SWOT-analyse en model
M. Poorter)
Koopgedrag
• De belangrijkste variabelen & types qua koopgedrag: wat zijn
de voornaamste trends in de huidige maatschappij?
• Maslow en de transcriptie naar onze marketing omgeving: hoe
verhouden wij ons ten opzichte van het model?
Marketsegment
• Introductie: Het proces en de voorwaarden
• Segmentatiecriteria en beslissingen: wat zijn onze criteria en
welke potentiële evolutie zien we?
Marketing onderzoek
• Het proces en analyse methodes
• Gebruikelijke leveranciers van marktonderzoek: waar ligt onze
focus, kwantitatief of kwalitatief?
• Productstrategie en levencyclus: voornaamste “mile-stones” bij
het ontstaan van een nieuw product
• Wat is onze time to market en waar kunnen we het proces
optimaliseren?
Marketingplanning
• Van missie naar visie en definiëren vd doelstellingen: is onze
missie levend of blijft het te theoretisch?
o Productportfolio en matrix: hoe liggen onze kaarten?
o Concurrentiestrategieën: waar ligt onze focus?
o Operationele aandachtspunten
Marketing communicatie & promotie
• Vormen en doelstellingen
• Verkooplanning en bevordering: de organisatie, sales audit en
voornaamste tactische instrumenten
Prijsstrategie en context
• Belangrijkste beinvloedende factoren en methodes: wat is onze
context?
• Het begrijpen van een “profit & loss” balans
Distributiestrategie
• Analyse, kenmerken en trends van de distributie
• Beïnvloedende factoren en de inkoopfunctie
• Nieuwe distributievormen
Marketing controle: onderdeel van het het continue
proces
Methodologie
De pedagogische methode is gebaseerd op oefeningen aangevuld met kleine workshops in functie van een relevant kader gekoppeld aan de dagdagelijkse leefwereld van de deelnemers.
Modalités d'inscription
Les séminaires seront donnés aux dates mentionnées dans le
tableau ci-dessus sous réserve d’un minimum de 2 participants
inscrits.
La clôture des inscriptions s’effectue 15 jours avant la date de
début du séminaire.
Votre inscription sera effective dès réception de votre
paiement
Rester à jour sur les nouveaux avi
Partagez vos avis
Avez-vous participé à formation? Partagez votre expérience et aider d'autres personnes à faire le bon choix. Pour vous remercier, nous donnerons 1,00 € à la fondation Stichting Edukans.Il n'y a pour le moment aucune question fréquente sur ce produit. Si vous avez besoin d'aide ou une question, contactez notre équipe support.