Marketing voor non-marketeers

Durée totale

Marketing voor non-marketeers

TEAMPOWER
Logo TEAMPOWER

Astuce: besoin de plus d'informations sur la formation? Téléchargez la brochure!

Dates et lieux de début

Il n'y a pas de dates de débuts connues pour ce produit.

TEAMPOWER a indiqué offrir ses services par défaut dans les régions suivantes: Bruxelles

Description

Doelgroep

Interne & externe medewerkers met nood aan elementaire inzichten relevant binnen de eigen professionele context.



Doelstellingen

Het begrijpen van de marketing dimensie en de fundamentele krijtlijnen kunnen plaatsen in functie van de eigen bedrijfscontext.



Programma

Introductie: herkomst en definitie van de marketing en wat nu met de opkomst van sociaal media?
 
Marketingbeleid en definitie

• Beleidsopvattingen vanuit product, relatie, verkoop, markt context & toepassingsvelden
• Marketingplanning: doelstellingen en integratie in ons business model
 
Marketingomgeving

• De macro-economische omgeving: 6 invalshoeken: wat is onze invalshoek?
• Leveranciers en concurrenten: onze context
• …

Lisez la description complète ici

Foire aux questions (FAQ)

Il n'y a pour le moment aucune question fréquente sur ce produit. Si vous avez besoin d'aide ou une question, contactez notre équipe support.

Vous n'avez pas trouvé ce que vous cherchiez ? Voir aussi : Introduction au marketing, Business model, SEO et Référencement, Marketing digital et Organisation d'événement.

Doelgroep

Interne & externe medewerkers met nood aan elementaire inzichten relevant binnen de eigen professionele context.



Doelstellingen

Het begrijpen van de marketing dimensie en de fundamentele krijtlijnen kunnen plaatsen in functie van de eigen bedrijfscontext.



Programma

Introductie: herkomst en definitie van de marketing en wat nu met de opkomst van sociaal media?
 
Marketingbeleid en definitie

• Beleidsopvattingen vanuit product, relatie, verkoop, markt context & toepassingsvelden
• Marketingplanning: doelstellingen en integratie in ons business model
 
Marketingomgeving

• De macro-economische omgeving: 6 invalshoeken: wat is onze invalshoek?
• Leveranciers en concurrenten: onze context
• De externe analyse en concurrentie-analyse (SWOT-analyse en model M. Poorter)
 
Koopgedrag

• De belangrijkste variabelen & types qua koopgedrag: wat zijn de voornaamste trends in de huidige maatschappij?
• Maslow en de transcriptie naar onze marketing omgeving: hoe verhouden wij ons ten opzichte van het model?
 
Marketsegment

• Introductie: Het proces en de voorwaarden
• Segmentatiecriteria en beslissingen: wat zijn onze criteria en welke potentiële evolutie zien we?
 
Marketing onderzoek

• Het proces en analyse methodes
• Gebruikelijke leveranciers van marktonderzoek: waar ligt onze focus, kwantitatief of kwalitatief?
• Productstrategie en levencyclus: voornaamste “mile-stones” bij het ontstaan van een nieuw product
• Wat is onze time to market en waar kunnen we het proces optimaliseren?
 
Marketingplanning

• Van missie naar visie en definiëren vd doelstellingen: is onze missie levend of blijft het te theoretisch?
  o Productportfolio en matrix: hoe liggen onze kaarten?
  o Concurrentiestrategieën: waar ligt onze focus?
  o Operationele aandachtspunten

Marketing communicatie & promotie

• Vormen en doelstellingen
• Verkooplanning en bevordering: de organisatie, sales audit en voornaamste tactische instrumenten
 
Prijsstrategie en context

• Belangrijkste beinvloedende factoren en methodes: wat is onze context?
• Het begrijpen van een “profit & loss” balans
 
Distributiestrategie

• Analyse, kenmerken en trends van de distributie
• Beïnvloedende factoren en de inkoopfunctie
• Nieuwe distributievormen

Marketing controle: onderdeel van het het continue proces



Methodologie

De pedagogische methode is gebaseerd op oefeningen aangevuld met kleine workshops in functie van een relevant kader gekoppeld aan de dagdagelijkse leefwereld van de deelnemers.

Modalités d'inscription

Les séminaires seront donnés aux dates mentionnées dans le tableau ci-dessus sous réserve d’un minimum de 2 participants inscrits.
La clôture des inscriptions s’effectue 15 jours avant la date de début du séminaire.
Votre inscription sera effective dès réception de votre paiement

Rester à jour sur les nouveaux avi

Pas encore d'avis.

Partagez vos avis

Avez-vous participé à formation? Partagez votre expérience et aider d'autres personnes à faire le bon choix. Pour vous remercier, nous donnerons 1,00 € à la fondation Stichting Edukans.

Il n'y a pour le moment aucune question fréquente sur ce produit. Si vous avez besoin d'aide ou une question, contactez notre équipe support.

Recevoir une brochure d'information (gratuit)

(optionnel)
(optionnel)
(optionnel)
(optionnel)
(optionnel)
(optionnel)

Vous avez des questions?

(optionnel)
Nous conservons vos données personnelles dans le but de vous accompagner par email ou téléphone.
Vous pouvez trouver plus d'informations sur : Politique de confidentialité.