ITIL® 4 Foundation incl. examen (ook online training)

Durée totale
Dick PondmanJan Heunks
Localisation
A cet endroit, En ligne
Date et lieu de début

ITIL® 4 Foundation incl. examen (ook online training)

Forsa Advies
Logo Forsa Advies
Note du fournisseur: starstarstarstarstar_half 8,9 Forsa Advies a une moyenne de 8,9 (basée sur 619 avis)

Astuce: besoin de plus d'informations sur la formation? Téléchargez la brochure!

8,8
Note moyenne de ITIL® 4 Foundation incl. examen (ook online training)
Basé sur 10 commentaires Lire tous les commentaireschevron_right
starstarstarstarstar_border
Linde
8
ITIL® 4 Foundation incl. examen (ook online training)

"De trainer was erg kundig en kon goed vertellen. De stof was duidelijk uitgelegd, ook in de vorm van oefeningen. Verder was het goed verzorgd tijdens de trainingsdagen zelf (denk aan locatie, lunch etc) en erg goede communicatie voorafgaand. " - 13/06/2024 00:00

"De trainer was erg kundig en kon goed vertellen. De stof was duidelijk uitgelegd, ook in de vorm van oefeningen. Verder was het goed verzorg… lire plus - 13/06/2024 00:00

Dates et lieux de début

placeForsa Advies - Rijswijk, Laan van Zuid Hoorn 31 RIJSWIJK
8 oct. 2024 jusqu'au 15 oct. 2024
check_circle Date de début garantie
voir détails
event 8 octobre 2024, 09:00-17:00, Forsa Advies - Rijswijk, Laan van Zuid Hoorn 31 RIJSWIJK, -
event 15 octobre 2024, 09:00-17:00, Forsa Advies - Rijswijk, Laan van Zuid Hoorn 31 RIJSWIJK, -
computer En ligne: Virtual Classroom, Online - pc/laptop 1 VIRTUAL CLASSROOM
17 oct. 2024
voir détails
event 17 octobre 2024, 09:00-12:30, Virtual Classroom, Online - pc/laptop 1 VIRTUAL CLASSROOM, -
placeForsa Advies - Rijswijk, Laan van Zuid Hoorn 31 RIJSWIJK
18 nov. 2024 jusqu'au 25 nov. 2024
check_circle Date de début garantie
voir détails
event 18 novembre 2024, 09:00-17:00, Forsa Advies - Rijswijk, Laan van Zuid Hoorn 31 RIJSWIJK, -
event 25 novembre 2024, 09:00-17:00, Forsa Advies - Rijswijk, Laan van Zuid Hoorn 31 RIJSWIJK, -
placeForsa Advies - Rijswijk, Laan van Zuid Hoorn 31 RIJSWIJK
27 jan. 2025 jusqu'au 3 fév. 2025
voir détails
event 27 janvier 2025, 09:00-17:00, Forsa Advies - Rijswijk, Laan van Zuid Hoorn 31 RIJSWIJK, -
event 3 février 2025, 09:00-17:00, Forsa Advies - Rijswijk, Laan van Zuid Hoorn 31 RIJSWIJK, -
placeForsa Advies - Rijswijk, Laan van Zuid Hoorn 31 RIJSWIJK
20 mar. 2025 jusqu'au 27 mar. 2025
voir détails
event 20 mars 2025, 09:00-17:00, Forsa Advies - Rijswijk, Laan van Zuid Hoorn 31 RIJSWIJK, -
event 27 mars 2025, 09:00-17:00, Forsa Advies - Rijswijk, Laan van Zuid Hoorn 31 RIJSWIJK, -
placeForsa Advies - Rijswijk, Laan van Zuid Hoorn 31 RIJSWIJK
13 mai 2025 jusqu'au 20 mai 2025
voir détails
event 13 mai 2025, 09:00-17:00, Forsa Advies - Rijswijk, Laan van Zuid Hoorn 31 RIJSWIJK, -
event 20 mai 2025, 09:00-17:00, Forsa Advies - Rijswijk, Laan van Zuid Hoorn 31 RIJSWIJK, -
placeForsa Advies - Rijswijk, Laan van Zuid Hoorn 31 RIJSWIJK
25 sept. 2025 jusqu'au 2 oct. 2025
voir détails
event 25 septembre 2025, 09:00-17:00, Forsa Advies - Rijswijk, Laan van Zuid Hoorn 31 RIJSWIJK, -
event 2 octobre 2025, 09:00-17:00, Forsa Advies - Rijswijk, Laan van Zuid Hoorn 31 RIJSWIJK, -
placeForsa Advies - Rijswijk, Laan van Zuid Hoorn 31 RIJSWIJK
14 nov. 2025 jusqu'au 21 nov. 2025
voir détails
event 14 novembre 2025, 09:00-17:00, Forsa Advies - Rijswijk, Laan van Zuid Hoorn 31 RIJSWIJK, -
event 21 novembre 2025, 09:00-17:00, Forsa Advies - Rijswijk, Laan van Zuid Hoorn 31 RIJSWIJK, -

Description

Onze missie is Nederland beter maken in het projecten.

Hiertoe bieden we u effectieve trainingen, advies, begeleiding en coaching. Neemt u voor een op maat gemaakt advies voor uw organisatie en uw leerdoelen vrijblijvend contact op met ons.

Deze dynamische tweedaagse training biedt je een introductie in de nieuwe kijk op het hedendaagse IT-servicemanagement, in een bredere context van klantervaring, waardestromen en digitale transformatie. Het doel van ITIL 4 is om op een efficiënte en effectieve wijze het beheer te voeren over alle onderdelen die nodig zijn om een IT-service te leveren. Hierdoor kan klanten worden gegarandeerd dat ze de producten en diensten krijgen die zij verlangen en waarover afspraken zijn gemaakt. Uitgangspunt is het creëren van waarde zoals deze door de klant wordt waargenomen op basis van bruikbaarheid en belang.

Op een interactieve wijze leer je de kern van ITIL 4 kennen: de werking van het service va…

Lisez la description complète ici

Foire aux questions (FAQ)

Il n'y a pour le moment aucune question fréquente sur ce produit. Si vous avez besoin d'aide ou une question, contactez notre équipe support.

Vous n'avez pas trouvé ce que vous cherchiez ? Voir aussi : ITIL, Agile, Business case management, Management de projet et PRINCE2 Agile.

Onze missie is Nederland beter maken in het projecten.

Hiertoe bieden we u effectieve trainingen, advies, begeleiding en coaching. Neemt u voor een op maat gemaakt advies voor uw organisatie en uw leerdoelen vrijblijvend contact op met ons.

Deze dynamische tweedaagse training biedt je een introductie in de nieuwe kijk op het hedendaagse IT-servicemanagement, in een bredere context van klantervaring, waardestromen en digitale transformatie. Het doel van ITIL 4 is om op een efficiënte en effectieve wijze het beheer te voeren over alle onderdelen die nodig zijn om een IT-service te leveren. Hierdoor kan klanten worden gegarandeerd dat ze de producten en diensten krijgen die zij verlangen en waarover afspraken zijn gemaakt. Uitgangspunt is het creëren van waarde zoals deze door de klant wordt waargenomen op basis van bruikbaarheid en belang.

Op een interactieve wijze leer je de kern van ITIL 4 kennen: de werking van het service value system en de koppeling met het vier dimensies model en de belangrijkste practices. Tijdens de training vergaar je kennis over de verschillende begrippen en krijg je inzicht in de samenhang tussen de kernonderwerpen en de verschillende begrippen. Een onderdeel van de training is het koppelen van ITIL aan nieuwe werkwijzen, zoals Lean, Agile en DevOps.

Verder bereidt de training je voor op het ITIL 4 Foundation examen. Met dit certificaat op zak kun je deelnemen aan verdere ITIL 4 trainingen binnen de ITIL 4 certificeringsroutes ITIL Managing Professional en ITIL Strategic Leader.

ITIL 4 (verwijzend naar de vierde industriële revolutie) richt zich, in navolging op de eerdere ITIL versies, meer op hoe de dingen bij elkaar passen en op elkaar aansluiten en minder op de processtappen. Digitale transformatie en technologie drijven organisaties naar een nieuwe manier van werken in een snel veranderende omgeving. De ooit geldende betekenis Information Technology Infrastructure Library is geëvolueerd naar een integrale servicemanagement benadering, gericht op het effectief sturen en managen van de IT-dienstverlening.

Waarom een ITIL 4 Foundation training volgen bij Forsa Advies?

  • Je volgt jouw training bij een geaccrediteerde opleider. Dus je krijgt up-to-date lesmateriaal, vakkundige trainers en een excellente dienstverlening.
  • Onze trainingen worden door deelnemers gewaardeerd met een rapportcijfer 8.9 op vergelijkingssites.
  • Een gedegen examenvoorbereiding en een hoog slagingspercentage. Wij bieden een effectieve online examenoefenomgeving die je hierbij helpt.
  • Onze trainers combineren jarenlange ervaring uit de praktijk met geweldige trainersvaardigheden.

Voor wie is de ITIL 4 Foundation?

Deze training is bedoeld voor iedereen die basiskennis wil opdoen van ITIL 4 Foundation. Je bent werkzaam in de IT op het gebied van beheer of exploitatie bijvoorbeeld als:

  • manager, supervisor, coördinator
  • procesmanager of procescoördinator
  • relatiebeheerder tussen ICT en klant, bijvoorbeeld service coördinator of service level manager
  • adviseur of consultant

Voor deze training is geen specifieke voorkennis vereist. Het is wel prettig als je enige ervaring hebt met het werken in een IT-organisatie of -afdeling. Voldoe je niet aan het profiel en heb je wel interesse in deze training? Wij adviseren je graag.

Leerdoelen

In deze training worden je de basisbegrippen van ITIL 4 duidelijk. Hierdoor krijg je een beter beeld wat ITIL 4 is en op welke wijze ITIL 4 een rol kan spelen binnen jouw eigen organisatie. Na het volgen van deze training:

  • kun je uitleggen wat modern IT-servicemanagement inhoudt voor een IT-organisatie.
  • weet je wat de belangrijkste onderwerpen van ITIL 4 zijn.
  • begrijp je hoe elk onderwerp kan bijdragen aan het beheersbaar maken van de IT-omgeving.
  • ken je de kernbegrippen van ITIL 4, begrijp je de betekenis ervan en weet je wat voor rol deze spelen in het dagelijks beheer van IT-services.

Bovendien bereidt de training je voor op het succesvol afleggen van het ITIL 4 Foundation examen.

Duur, data, locatie en prijzen

Deze training bestaat uit twee lesdagen en een online, Proctor examen. De tijd tussen de bijeenkomsten kun je gebruiken om het geleerde te laten bezinken en toe te passen in de praktijk. Data, locaties en prijzen vind je op onze website onder de tab ‘Startdata’.

De prijs voor een open rooster training is € 1.310 per persoon. Dit is inclusief het officiële ITIL Foundation examen, geaccrediteerd lesmateriaal en het digitale lesboek, samen ter waarde van  € 447. Het verdere lesmateriaal is ook inbegrepen.

Voor trainingen in een fysiek leslokaal zorgen we voor een goede leslocatie met voldoende, betaalbare parkeergelegenheid, goede bereikbaarheid met OV en een vergaderarrangement. Dit arrangement bestaat uit lunch, koffie, thee, water, frisdrank en lekkers. Allerlei dieetopties beschikbaar waaronder vega(n) beschikbaar.

Voor virtual classroom trainingen zorgen we voor een goed online omgeving.

Alle prijzen zijn exclusief btw.

Onderwerpen

In de training behandelen we de volgende onderwerpen:

  • de structuur en voordelen van ITIL 4
  • de belangrijkste servicemanagement concepten van ITIL 4
  • de vier dimensies van servicemanagement
  • het doel en de componenten van het ITIL service value system
  • de richtinggevende principes (adopteren en aanpassen)/
  • de activiteiten binnen de servicewaardeketen en de onderlinge relaties
  • kennis en begrip van de belangrijkste practices
  • examentraining

Studiebelasting en lesmethode

De studiebelasting bestaat uit voorbereiding per les en studie voor het examen na afloop van de training. De studiebelasting is totaal ongeveer 16-20 uur buiten de lesuren. De trainer neemt op interactieve wijze de theorie met je door. Je gaat actief aan de slag met praktische oefeningen om je de stof eigen te maken. De trainer bespreekt de onderwerpen plenair en borgt dat duidelijk wordt wat ITIL 4 voor een organisatie kan betekenen en hoe het kan worden toegepast.

Trainingsmateriaal

Je ontvangt (inbegrepen in de trainingsprijs):

  • geaccrediteerd Nederlandstalig lesmateriaal inclusief de presentatie, een samenvatting, oefeningen en antwoordindicaties, een verklarende woordenlijst en een overzicht van de exameneisen in pdf.
  • een Nederlandstalige e-learning met extra oefenexamenvragen.
  • het officiële, Engelstalige, digitale ITIL4 handboek.

Examen en certificaten

Na afloop ben je grotendeels voorbereid op het officiële AXELOS ITIL4 Foundation examen. Het examen duurt 60 minuten en bestaat uit 40 multiple choice vragen. Hiervan moet je 65% correct beantwoorden om te slagen. Dit is een gesloten boek examen. De exameneisen zijn ontwikkeld door en worden verstrekt met toestemming van AXELOS.

Forsa Advies neemt dit examen bij je af na afloop van een training. Je legt het examen op online, proctor basis af. Je hebt een jaar de tijd om het examen op een tijdstip en locatie van jouw keuze af te leggen. Neem contact met ons op voor meer informatie over hoe het werkt en wat je hier voor nodig hebt.

Je ontvangt een deelnamecertificaat in pdf bij 75% of meer aanwezigheid en je ontvangt een digitaal AXELOS certificaat bij het slagen voor het examen.

In-company en maatwerk

Deze training kunnen wij op in-company basis verzorgen, dus bij jou op locatie en exclusief voor jou en je collega’s. Dat kan zowel Nederlands als Engels gesproken. Leslocatie, lesdata en lestijden in overleg. Ook is maatwerk mogelijk in de vorm van een casus op maat en/of het toevoegen van modules in vaardigheden en technieken. Vanaf vier deelnemers is het financieel aantrekkelijk om een incompany training te overwegen. Wij maken hiervoor graag een offerte.

Vervolgtraining

In de training ITIL 4 Foundation krijg je die basiskennis die nodig is voor het optimaal volgen van ITIL 4 Practitioners of de ITIL Service Manager opleiding. Neem gerust contact met ons op voor een vrijblijvend advies.

Programma

Programma dag 1:

  • Welkom, uitleg programma, voorstelrondje met leerdoelen
  • Inleiding tot ITIL 4
  • Structuur Foundation training en kwalificaties 
  • De structuur en voordelen van ITIL - service value system, service value chain, four dimension model
  • De kernconcepten van servicemanagement

Programma dag 2:

  • Guiding Principles in relatie tot het adopteren en aanpassen van servicemanagement
  • De belangrijkste ITIL Practices
  • Overview en recap
  • ITIL competenties en training (geen examenonderwerp)
  • Oefenen met examenvragen

 Op een zelfgekozen moment en plaats binnen een jaar:

  • ITIL 4 Foundation examen

ITIL® is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. The Swirl logo™ is a trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.

2023-09-26 TvdA

8,8
Note moyenne de ITIL® 4 Foundation incl. examen (ook online training)
Basé sur 10 commentaires
starstarstarstarstar_border
Linde
8
ITIL® 4 Foundation incl. examen (ook online training)

"De trainer was erg kundig en kon goed vertellen. De stof was duidelijk uitgelegd, ook in de vorm van oefeningen. Verder was het goed verzorgd tijdens de trainingsdagen zelf (denk aan locatie, lunch etc) en erg goede communicatie voorafgaand. " - 13/06/2024 00:00

"De trainer was erg kundig en kon goed vertellen. De stof was duidelijk uitgelegd, ook in de vorm van oefeningen. Verder was het goed verzorg… lire plus - 13/06/2024 00:00

starstarstarstarstar_half
Clint Clint
IT Consultant
9
ITIL® 4 Foundation incl. examen (ook online training)

"Jan had enorm veel praktische kennis en wist daardoor goed duidelijk te maken wat er nodig was voor het examen en hoe je ITIL kan toepassen. Ook waren de slides helder en makkelijk aan te leren." - 04/08/2023 12:11

"Jan had enorm veel praktische kennis en wist daardoor goed duidelijk te maken wat er nodig was voor het examen en hoe je ITIL kan toepassen.… lire plus - 04/08/2023 12:11

starstarstarstarstar_half
Clint
9
ITIL® 4 Foundation incl. examen (ook online training)

"Jan had enorm veel praktische kennis en wist daardoor goed duidelijk te maken wat er nodig was voor het examen. Ook waren de slides helder en makkelijk aan te leren. " - 04/08/2023 00:00

"Jan had enorm veel praktische kennis en wist daardoor goed duidelijk te maken wat er nodig was voor het examen. Ook waren de slides helder e… lire plus - 04/08/2023 00:00

starstarstarstarstar_half
Ilhan Yalcin
IT Manager
9
ITIL® 4 Foundation incl. examen (ook online training)

"Cees is heel goed en helder in zijn uitleg. Daarbij weet hij van zijn jarenlange ervaring mooie praktijkvoorbeelden te maken, die de training duidelijker maken. Dit maakte de ITIL 4 Foundation training voor ons laagdrempeliger om het te begrijpen." - 31/03/2023 12:20

"Cees is heel goed en helder in zijn uitleg. Daarbij weet hij van zijn jarenlange ervaring mooie praktijkvoorbeelden te maken, die de trainin… lire plus - 31/03/2023 12:20

Hallo Ilhan, dank voor je mooie review. Het was een eer en een plezier om je team te trainen. Dank je wel! Groetjes, Tanja

- 31/03/2023 12:20
starstarstarstarstar_half
Ton
9
ITIL® 4 Foundation incl. examen (ook online training)

"Veel theorie maar wel boeiend verteld waardoor het toch ging leven bij de meesten.

Jammer alleen dat het einde te snel moest gaan. Juist daarin zaten de praktijk vragen (casussen)..

" - 30/03/2023 00:00

"Veel theorie maar wel boeiend verteld waardoor het toch ging leven bij de meesten. Jammer alleen dat het einde te snel moest gaan. Juist… lire plus - 30/03/2023 00:00

Dank voor de prachtige review, Ton.

- 30/03/2023 00:00
starstarstarstarstar_border
Bektas
8
ITIL® 4 Foundation incl. examen (ook online training)

"Erg tevreden over de training. Je krijgt duidelijke handvaten mee om dit in de dagelijkse praktijk toe te kunnen passen. Je krijgt voldoende oefen stof mee om jezelf voor te bereiden op het examen. " - 20/03/2023 11:47

"Erg tevreden over de training. Je krijgt duidelijke handvaten mee om dit in de dagelijkse praktijk toe te kunnen passen. Je krijgt voldoende… lire plus - 20/03/2023 11:47

starstarstarstarstar_half
Floris Prenger
9
ITIL® 4 Foundation incl. examen (ook online training)

"Training is goed opgebouwd. De aangereikte documentatie, online portal etc. is zeer goed.
Trainer geeft duidelijke uitleg en gebruikt veel praktijkvoorbeelden.
Er is ook genoeg ruimte om eigen voorbeelden in te brengen." - 01/02/2023 11:53

"Training is goed opgebouwd. De aangereikte documentatie, online portal etc. is zeer goed. Trainer geeft duidelijke uitleg en gebruikt veel … lire plus - 01/02/2023 11:53

starstarstarstarstar_border
Iwan Bleij
Service Expert
8
ITIL® 4 Foundation incl. examen (ook online training)

"Het opleidingsmateriaal is goed, compleet en makkelijk te gebruiken via het Forsa Advies portaal. De kennis van de trainer was erg hoog, er was tijd om praktijk voorbeelden te bespreken en de tussentijdse check op begrip van kennis zeker een pluspunt.

Voor mij was de reisafstand naar de locatie wel erg ver, Forsa Advies heeft nog wel geprobeerd een online versie te creëren maar helaas waren hier geen andere aanmeldingen voor. De accommodatie is wel goed, alle faciliteiten zijn aanwezig." - 01/02/2023 07:33

"Het opleidingsmateriaal is goed, compleet en makkelijk te gebruiken via het Forsa Advies portaal. De kennis van de trainer was erg hoog, er … lire plus - 01/02/2023 07:33

starstarstarstarstar
Julian
10
ITIL® 4 Foundation incl. examen (ook online training)

"De stof wordt d.m.v. duidelijk praktijk voorbeelden uitgelegd waardoor het makkelijker is om de begrippen te koppelen aan de betekenis. Doordat er tijdens de training gelijk wordt geoefend kon ik het gelijk (in mijn hoofd) vastleggen waardoor ik nu vrij zeker ben dat ik het examen zal halen. " - 24/11/2022 00:00

"De stof wordt d.m.v. duidelijk praktijk voorbeelden uitgelegd waardoor het makkelijker is om de begrippen te koppelen aan de betekenis. Door… lire plus - 24/11/2022 00:00

Wow, Julian, super bedankt voor deze review met een dikke 10! Ook namens Cees van Barneveld, je trainer. we zijn er enorm blij mee! Heel veel succes met de opgedane kennis en inzichten. Tot kijk :-)

- 24/11/2022 00:00
starstarstarstarstar_half
Ruby R
Change Manager
9
ITIL® 4 Foundation incl. examen (ook online training)

"Zeer leerzame training gehad van Dick. Met zijn humor heeft hij de lesstof op een fijne manier over weten te brengen. Van tevoren had ik weinig kennis, maar dit werd al snel duidelijk. Zeker een aanrader. " - 23/03/2020 18:58

"Zeer leerzame training gehad van Dick. Met zijn humor heeft hij de lesstof op een fijne manier over weten te brengen. Van tevoren had ik wei… lire plus - 23/03/2020 18:58

Enorm bedankt, R, voor je mooie review, ook namens Dick. Heel veel succes met de opgedane kennis en hopelijk tot kijk! Groetjes, Tanja

- 23/03/2020 18:58
Dick Pondman
Dick Pondman
Uw enthousiaste realist in ICT Service Management
8,4

Il n'y a pour le moment aucune question fréquente sur ce produit. Si vous avez besoin d'aide ou une question, contactez notre équipe support.

Recevoir une brochure d'information (gratuit)

(optionnel)
(optionnel)
(optionnel)
(optionnel)
(optionnel)
(optionnel)

Vous avez des questions?

(optionnel)
Nous conservons vos données personnelles dans le but de vous accompagner par email ou téléphone.
Vous pouvez trouver plus d'informations sur : Politique de confidentialité.