Team Management
Dates et lieux de début
TEAMPOWER a indiqué offrir ses services par défaut dans les régions suivantes: Bruxelles
Description
Een team tot de hoogste prestaties leiden, het potentieel en de motivatie van zijn medewerkers ontwikkelen.
Doelgroep
Elke nieuwe manager en/of teamverantwoordelijke in het kader van een business unit of van een project
Doelstellingen
Kennen en erkennen van zijn leidinggevende competenties om ze te verbeteren
Een leidinggevende communicatiestijl aannemen die aangepast is aan situaties en mensen
De managementstijl aannemen die in functie staat van de ervarenheid van het team
Het potentieel en de motivatie van zijn medewerkers kunnen ontwikkelen
De relaties met zijn oversten efficiënt beheren
Een dynamisch actieplan kunnen opstellen om zijn managementcompetenties te ontwikkelen
Programma
Zijn…
Foire aux questions (FAQ)
Il n'y a pour le moment aucune question fréquente sur ce produit. Si vous avez besoin d'aide ou une question, contactez notre équipe support.
Een team tot de hoogste prestaties leiden, het potentieel en de motivatie van zijn medewerkers ontwikkelen.
Doelgroep
Elke nieuwe manager en/of teamverantwoordelijke in het kader van een business unit of van een project
Doelstellingen
Kennen en erkennen van zijn leidinggevende competenties om ze te
verbeteren
Een leidinggevende communicatiestijl aannemen die aangepast is aan
situaties en mensen
De managementstijl aannemen die in functie staat van de ervarenheid
van het team
Het potentieel en de motivatie van zijn medewerkers kunnen
ontwikkelen
De relaties met zijn oversten efficiënt beheren
Een dynamisch actieplan kunnen opstellen om zijn
managementcompetenties te ontwikkelen
Programma
Zijn managementstijl aanpassen aan het vooruitgangsniveau van
zijn team:
De 4 levenscycli van het team herkennen
Zijn managementstijl kunnen aanpassen aan de verschillende fasen
die het team doorloopt/ het vooruitgangsniveau van het team
Zijn leadership ontwikkelen om het team op te bouwen
Praktijktoepassing: De managementstijl toepassen die aangepast is
aan verschillende situaties. Zich ervan verzekeren dat het team van
de ene fase naar de andere overgaat om een performant team op te
bouwen.
Zijn team organiseren en sturen met Situationeel Management (Hersey
en Blanchard)
De competenties van elke medewerker identificeren
Het collectief potentieel van zijn team analyseren
Een dynamisch cartogram uitwerken van de taken en de
competenties
De te ontwikkelen competenties evalueren
Praktijktoepassing: De diagnostiek maken van het functioneren van
zijn team. Een rooster van progressieve delegatie voorbereiden.
Het potentieel en de motivatie van zijn medewerkers
ontwikkelen:
Een beroep doen op zijn team rondom een bepaalde visie
Slagen in het vastleggen van de doelstellingen: duidelijk, precies
en motiverend (SMART)
Efficiënt delegeren
Een visie ontwikkelen en betekenis geven
Contracten van pertinente en motiverende doelstellingen uitwerken,
opvolgingsgesprekken leiden.
Praktijktoepassing: Training op het aankondigen van een beslissing
in de vorm van een visie. Gesprekken om doelstellingen te bepalen.
Delegatiegesprekken of doelbepalende gesprekken.
Face-to-face communiceren en in groep
Het woord nemen:
• Zijn ideeën planmatig organiseren
• Zich bevestigen: het spreken verankeren en zijn toehoorders
betrekken
• De argumenten vinden om te overtuigen
Een gesprek voeren:
• De situatie evalueren: luisteren, herformuleren
• Leren om over het concrete door te vragen. Open vragen. Gesloten
vragen.
• Een win-win akkoord onderhandelen. Herkaderen volgens de
levensposities (principes van de transactionele analyse).
• De consensus bevoordelen ten overstaan van het compromis.
Een vergadering leiden
• De rollen van de animator definiëren: producent, facilitator,
regulator
• Het functioneren van de groepen begrijpen. Wantrouwen. Structuur.
Cohesie.
• De afleidingen inperken. De nieuwe ideeën aanvaarden...maar ze in
perspectief herplaatsen.
De delicate situaties beheren
• Vlucht, agressiviteit en manipulatie vervangen door
assertiviteit.
• Delicate eisen stellen. De context op een sobere manier duiden.
Zich bij de feiten houden. De positieve en de negatieve gevolgen
verduidelijken.
• Neen leren zeggen zonder spanningen uit te lokken. Uitleggen
zonder te rechtvaardigen.
• Weten wannneer een alternatieve oplossing voor te stellen.
Praktijktoepassing: Woordvoerderstechnieken en
vraagstellingstechnieken.
Een vergadering leiden en de definitie van regels. Het assertief
gedrag en de feedback.
Op een efficiënte manier zijn relatie beheren met zijn overste.
Zijn rol van tussenpersoon op zich nemen:
Momenten van afstand in de confrontatie weten tot stand te brengen
waardoor de ploeg zich begrepen voelt
Kunnen steunen op zijn bondgenoten
De waarden van het bedrijf doen leven
De beslissingen kunnen communiceren van zijn hiërarchie
Praktijktoepassing: Het overbrengen van de waarden van het bedrijf
in verwacht gedrag en in de communicatie met de groep.
Dynamisch actieplan van persoonlijke vooruitgang
Onderstrepen van zijn verworven en te ontwikkelen competenties.
Zijn mogelijkheden opsporen en zijn verbeterpunten verhogen.
Persoonlijk ontwikkelingsplan: doelstellingen, te voorziene
stappen, uitvoertermijn, actoren, mogelijke hinderpalen bij de
realisatie, verwachte resultaten.
Methodologie
De deelnemers leren elkaar op een heel andere manier kennen, door op een andere manier met problemen, opdrachten en dergelijke om te gaan. Op een (inter)actieve en leerzame manier worden via verschillende oefeningen een aantal objectieven aangeboord. Deze oefeningen en andere methodieken zijn grens –en taal overstijgend, de deelnemers ervaren hier het universele karakter ervan.
Modalités d'inscription
Les séminaires seront donnés aux dates mentionnées dans le
tableau ci-dessus sous réserve d’un minimum de 2 participants
inscrits.
La clôture des inscriptions s’effectue 15 jours avant la date de
début du séminaire.
Votre inscription sera effective dès réception de votre
paiement
Rester à jour sur les nouveaux avi
Partagez vos avis
Avez-vous participé à formation? Partagez votre expérience et aider d'autres personnes à faire le bon choix. Pour vous remercier, nous donnerons 1,00 € à la fondation Stichting Edukans.Il n'y a pour le moment aucune question fréquente sur ce produit. Si vous avez besoin d'aide ou une question, contactez notre équipe support.