Basics van de communicatie
Dates et lieux de début
TEAMPOWER a indiqué offrir ses services par défaut dans les régions suivantes: Bruxelles
Description
Back to the basics : hoe kan ik mijn communicatie in alle situaties optimaal inzetten ?
De principes van de basis van een goede communicatie kennen. Schema van de communicatie: Zender, boodschap, ontvanger, feedback. Bewijs tonen van empathie om het volledig te begrijpen.
Doelgroep
Iedereen die zijn interpersoonlijke vaardigheden wil verbeteren om zowel in professionele als privé situaties op een efficiënte manier te communiceren.
Doelstellingen
De essentie van geslaagde communicatie en de attitudes die eraan ten grondslag liggen begrijpen.
Inzicht krijgen in de eigen stijl van communiceren en van daaruit nieuwe gedragingen en houdingen ontwikkelen die toelaten de gepaste vaardigheden …
Foire aux questions (FAQ)
Il n'y a pour le moment aucune question fréquente sur ce produit. Si vous avez besoin d'aide ou une question, contactez notre équipe support.
Back to the basics : hoe kan ik mijn communicatie in alle
situaties optimaal inzetten ?
De principes van de basis van een goede communicatie kennen. Schema van de communicatie: Zender, boodschap, ontvanger, feedback. Bewijs tonen van empathie om het volledig te begrijpen.
Doelgroep
Iedereen die zijn interpersoonlijke vaardigheden wil verbeteren om zowel in professionele als privé situaties op een efficiënte manier te communiceren.
Doelstellingen
De essentie van geslaagde communicatie en de attitudes die eraan
ten grondslag liggen begrijpen.
Inzicht krijgen in de eigen stijl van communiceren en van daaruit
nieuwe gedragingen en houdingen ontwikkelen die toelaten de gepaste
vaardigheden toe te passen die helpen om de doelstellingen van het
gesprek te realiseren.
Programma
• Wat is communiceren? Luisteren, begrijpen, je in de plaats
stellen van de ander, je doelstellingen formuleren, je mening
uiten
• De centrale rol van communicatie in het professionele leven
• De kenmerken van communicatie
• Welke kanalen gebruik ik om te communiceren
• Hoe kan ik mij ervan verzekeren dat mijn boodschap correct
begrepen is
• Hoe de communicatie sturen zonder de ander te onderbreken
• Het communicatieproces
• Factoren die communicatie beïnvloeden
• Communicatiefilters
• Het verbale aspect
• Het non-verbale aspect (body language) :
o De positie – de afstand –de ruimte
o De gebaren – de bewegingen – het fysisch contact
o De mimiek – de blik - het gelaat
o Het uiterlijk – kleding - de uitstraling enz.
• De communicatie -attitudes
• De culturele invloeden : groep, tijdsgeest
• De invloed van status en van rollen
• Communiceren is niet enkel spreken, het is vooral luisteren :
o Actief luisteren
o De aangepaste houding - empathie
o De elementen van het luisteren
o De technieken van actief luisteren
Het non-verbale aspect tijdens het
luisteren
De waarneming
Het kalibreren – de synchronisatie
De vraagstelling – de soorten vragen
De herformulering
De geleidelijke, wederzijdse aanpassing
• De opbouw van een goede communicatie:
o Voorbereiding
o Stijl
o Toon
• Hoe omgaan met een moeilijke gesprekspartner
• Hoe op permanente wijze de efficiëntie van je communicatie
verbeteren ?
Methodologie
De pedagogische methode is gebaseerd op praktische oefeningen en het zelfstandig ontdekken van de onderliggende theorieën door de deelnemers.
Modalités d'inscription
Les séminaires seront donnés aux dates mentionnées dans le
tableau ci-dessus sous réserve d’un minimum de 2 participants
inscrits.
La clôture des inscriptions s’effectue 15 jours avant la date de
début du séminaire.
Votre inscription sera effective dès réception de votre
paiement
Rester à jour sur les nouveaux avi
Partagez vos avis
Avez-vous participé à formation? Partagez votre expérience et aider d'autres personnes à faire le bon choix. Pour vous remercier, nous donnerons 1,00 € à la fondation Stichting Edukans.Il n'y a pour le moment aucune question fréquente sur ce produit. Si vous avez besoin d'aide ou une question, contactez notre équipe support.