B2b-productlancering

Durée totale
Localisation
A cet endroit
Date et lieu de début

B2b-productlancering

IFBD - Institute for Business Development
Logo IFBD - Institute for Business Development
Note du fournisseur: starstarstarstarstar_half 9 IFBD - Institute for Business Development a une moyenne de 9 (basée sur 2 avis)

Astuce: besoin de plus d'informations sur la formation? Téléchargez la brochure!

Dates et lieux de début

placeVan der Valk Hotel Gent - Akkerhage 10, 9000 Gent
29 jan. 2026

Description

Wereldwijd faalt 75 % van alle productlanceringen. Soms omdat het nieuwe product onvoldoende waarde biedt om gedrag of gewoonte van de koper te veranderen. Of omdat het product niet overeenstemt met gebruiken of culturen … Een groot deel van de mislukkingen is echter te wijten aan bedrijfsinterne factoren, misschattingen of slordigheden bij de lancering van het product:

  • het product of de dienst is strategisch niet belangrijk genoeg voor de firma en wordt daardoor onvoldoende ondersteund;
  • de markt, trends en concurrentie worden onvoldoende geanalyseerd en de gevolgen begrepen;
  • de potentiële klanten, hun behoeften en beslissingsproces worden niet of onvoldoende in kaart gebracht;
  • de orga…

Lisez la description complète ici

Foire aux questions (FAQ)

Il n'y a pour le moment aucune question fréquente sur ce produit. Si vous avez besoin d'aide ou une question, contactez notre équipe support.

Vous n'avez pas trouvé ce que vous cherchiez ? Voir aussi : B2B, Compétences commerciales, Grands Comptes / Key account, Négociation et Marchés publics.

Wereldwijd faalt 75 % van alle productlanceringen. Soms omdat het nieuwe product onvoldoende waarde biedt om gedrag of gewoonte van de koper te veranderen. Of omdat het product niet overeenstemt met gebruiken of culturen … Een groot deel van de mislukkingen is echter te wijten aan bedrijfsinterne factoren, misschattingen of slordigheden bij de lancering van het product:

  • het product of de dienst is strategisch niet belangrijk genoeg voor de firma en wordt daardoor onvoldoende ondersteund;
  • de markt, trends en concurrentie worden onvoldoende geanalyseerd en de gevolgen begrepen;
  • de potentiële klanten, hun behoeften en beslissingsproces worden niet of onvoldoende in kaart gebracht;
  • de organisatie focust op productkenmerken, technische specificaties en opties in plaats van klantenvoordelen;
  • het nieuwe product is gemaakt voor en door ingenieurs in plaats van door marketeers;
  • er is onvoldoende aandacht in het bepalen van de unieke en/of juiste positionering van het product;
  • er wordt vergeten dat distributeurs, resellers of agenten ook nood hebben aan een product-introductrieplan;
  • onvoldoende aandacht voor de klant, laat staan voor co-creatie met de klant;
  • een gebrek aan interne expertise met slechte communicatie, distributie-problemen en verkeerde prijszetting als gevolg;
  • onvoldoende aandacht voor en zwakke uitvoering van het marketing en/of verkoopplan;
  • onduidelijke interne rollen en verantwoordelijke;
  • onvoldoende planning en onzorgvuldig voorbereide business plannen en modellen.

Ook in uw B2B business, blijft het lanceren van een nieuw product of dienst een groot risico, maar een falingskans van 75 % mag u niet accepteren. Daarom moet u uw huiswerk maken bij het vorm geven van uw productintroductieplan. Bepaal concrete objectieven, analyseer zowel de externe als interne noden en objectieven, stel een professioneel productlanceringsplan op (strategisch, tactisch en operationeel) en communiceer. Communiceer met je interne stakeholders (sales, logistics, finance, …) en met je externe stakeholders (klanten, distributeurs, leveranciers, partners, …). Dan pas kunt u met een gerust gemoed uw nieuwe product in handen geven van uw sales team.

Rester à jour sur les nouveaux avi

Pas encore d'avis.
  • Demander des informations à propos de formation. Dorénavant, nous recevrez aussi une notification lorsque qu'un autre utilisateur partage son avis. C'est un bon moyen de vous encourager à continuer d'apprendre!
  • Voir les produits similaires avec des avis: B2B.

Partagez vos avis

Avez-vous participé à formation? Partagez votre expérience et aider d'autres personnes à faire le bon choix. Pour vous remercier, nous donnerons 1,00 € à la fondation Stichting Edukans.

Il n'y a pour le moment aucune question fréquente sur ce produit. Si vous avez besoin d'aide ou une question, contactez notre équipe support.

Recevoir une brochure d'information (gratuit)

(optionnel)
(optionnel)
(optionnel)
(optionnel)
(optionnel)
(optionnel)

Vous avez des questions?

(optionnel)
Nous conservons vos données personnelles dans le but de vous accompagner par email ou téléphone.
Vous pouvez trouver plus d'informations sur : Politique de confidentialité.