Leidinggeven op afstand
Dates et lieux de début
TEAMPOWER a indiqué offrir ses services par défaut dans les régions suivantes: Bruxelles
Description
Doelstellingen
Aan het einde van de cursus, zullen managers in staat zijn om :
• Hun leidinggevende functies begrijpen met betrekking tot de specifieke kenmerken van werk op afstand
• Identificeer de huidige praktijken en de hefbomen tot actie om een team op afstand te beheren
• Opzetten van operationele regels, specifieke instrumenten, informatie en communicatie geschikt voor een team dat op afstand werkt
• Individuele en teamprestaties opvolgen en controleren met behulp van dashboards
• Training om beter op afstand te communiceren met zijn gesprekspartners
• Opstellen van delegatie-overeenkomsten, ten gunste van de autonomie van de werknemers
Programma
Beheer de verschillende dimensies van he…
Foire aux questions (FAQ)
Il n'y a pour le moment aucune question fréquente sur ce produit. Si vous avez besoin d'aide ou une question, contactez notre équipe support.
Doelstellingen
Aan het einde van de cursus, zullen managers in staat zijn om
:
• Hun leidinggevende functies begrijpen met betrekking tot de
specifieke kenmerken van werk op afstand
• Identificeer de huidige praktijken en de hefbomen tot actie om
een team op afstand te beheren
• Opzetten van operationele regels, specifieke instrumenten,
informatie en communicatie geschikt voor een team dat op afstand
werkt
• Individuele en teamprestaties opvolgen en controleren met behulp
van dashboards
• Training om beter op afstand te communiceren met zijn
gesprekspartners
• Opstellen van delegatie-overeenkomsten, ten gunste van de
autonomie van de werknemers
Programma
Beheer de verschillende dimensies van het leidinggeven
op afstand
• Identificeer de kenmerken van het telewerken
• Identificeer de voordelen en risico's ervan
• Zoek de bijzonderheden van het leidinggeven op afstand met
betrekking tot uw instelling (organisatorische en communicatieve
dimensies)
• Identificeer de bestuurlijke uitdagingen en de belangrijkste
succesfactoren
• Begrijp de behoeften van de offsite werknemers
• Beoordeel de behoefte en de frequentie van de visuele
vergaderingen
Zijn plaats vinden in de leidinggeven op afstand in de
praktijk
• Identificeer de verschillende rollen van de manager op afstand :
motiveren, ondersteunen, bevorderen, samenbrengen, onderhandelen,
beheren, evalueren
• Verduidelijking van de rollen en missies van elke partij
• Analyseer het profiel van de medewerker en pas uw management
aan
• Managementstijlen in de praktijk, afhankelijk van de context :
van de directieve naar de delegerende stijl
• Identificeer de oorzaken van motivatie / gebrek aan motivatie als
gevolg van telewerken
• Zorg voor een tactvolle stuurgroep en bepaal realistische doelen
met de medewerker
• Delegatie : communiceren, implementeren, volgen en beveiligen,
ondanks de afstand
Goed informeren, communiceren en opvolgen op
afstand
• Zorgen voor uw aanwezigheid als manager : niet te veel en niet te
weinig
• Wees dubbel aandachtig over de schriftelijke en mondelinge
communicatie
• Gebruik constructieve taal. Bruikbare regels voor het schrijven
van e-mails
• Maak gebruik van handige, beschikbare collaboratieve tools :
instant messaging, interne messaging, sociale media gebruikt met
professionele doeleinden
• Leid een telefonische of video-vergadering
• Ontwikkel individuele bijdragen. Geef eerlijke en oprechte
erkenning
• Zorg voor een open team spirit die bevorderlijk is voor de
uitwisseling. Zorg voor regelmatig contact
• Onderhandel op afstand : gebruik maken van het actief luisteren
en bevragingstechnieken
• Weten hoe spanningen te ontdekken en conflicten te hanteren op
afstand
• Voer een evaluatiegesprek en organiseer een herkaderingsgesprek
met een medewerker
• Zorg voor verbondenheid en een teamgevoel. Ontwikkel en onderhoud
het vertrouwen
• Spreek over de controle-instrumenten en dashboards
• Vooruitgang overeenkomsten formaliseren
Methodologie
De inhoud van de training is praktijkgericht en aangepast aan de
verantwoordelijkheid van de deelnemers.
De afwisseling van simulaties en casestudies is zeer nuttig voor de
deelnemers.
Pedagogie is inductief (praktische oefeningen om de theoretische
elementen te ontwikkelen) en deductief (het opzetten van oefeningen
op basis van theoretische concepten).
Deelnemers worden uitgenodigd om hun eigen actieplannen in synergie
met andere afdelingshoofden te ontwikkelen.
Modalités d'inscription
Les séminaires seront donnés aux dates mentionnées dans le
tableau ci-dessus sous réserve d’un minimum de 2 participants
inscrits.
La clôture des inscriptions s’effectue 15 jours avant la date de
début du séminaire.
Votre inscription sera effective dès réception de votre
paiement
Rester à jour sur les nouveaux avi
Partagez vos avis
Avez-vous participé à formation? Partagez votre expérience et aider d'autres personnes à faire le bon choix. Pour vous remercier, nous donnerons 1,00 € à la fondation Stichting Edukans.Il n'y a pour le moment aucune question fréquente sur ce produit. Si vous avez besoin d'aide ou une question, contactez notre équipe support.