Conflictbeheer en hoe het op tijd stoppen
Dates et lieux de début
TEAMPOWER a indiqué offrir ses services par défaut dans les régions suivantes: Bruxelles
Description
Doelstellingen
• Beter inzicht verkrijgen in de definitie, de soorten, het ontstaan en de evolutie van conflicten.
• Het verwerven van methoden om conflicten constructief te managen en op te lossen.
• Het afzonderen van het conflictgebied van de omgeving bij niet-oplossing.
• Het begrijpen van de eigen houding tegenover conflicten en tijdens het managen ervan en de impact van deze houding tijdens de conflicthantering inschatten.
• Zorgen voor een adequate opvolging na de eigenlijke conflicthantering en de kansen naar positieve ontwikkelingen benutten.
Programma
• Definitie van een conflict
• Evolutie van conflicten :
- Explosieve conflicten
- Constructieve conflicten
• Koude versus warme conf…
Foire aux questions (FAQ)
Il n'y a pour le moment aucune question fréquente sur ce produit. Si vous avez besoin d'aide ou une question, contactez notre équipe support.
Doelstellingen
• Beter inzicht verkrijgen in de definitie, de soorten, het
ontstaan en de evolutie van conflicten.
• Het verwerven van methoden om conflicten constructief te managen
en op te lossen.
• Het afzonderen van het conflictgebied van de omgeving bij
niet-oplossing.
• Het begrijpen van de eigen houding tegenover conflicten en
tijdens het managen ervan en de impact van deze houding tijdens de
conflicthantering inschatten.
• Zorgen voor een adequate opvolging na de eigenlijke
conflicthantering en de kansen naar positieve ontwikkelingen
benutten.
Programma
• Definitie van een conflict
• Evolutie van conflicten :
- Explosieve conflicten
- Constructieve conflicten
• Koude versus warme conflicten
• Structuur- versus Procesmodel en de consequenties voor de
conflicthantering
• Besluiten uit de typologie van conflicten :
- Inzake de diagnostiek
- Inzake de aanpak
• Oorzaken en beïnvloedende factoren
• Stijlen van conflicthantering met autodiagnostiek
• Stappen in conflicthantering :
- Wanneer men mediator is
- Wanneer men betrokken partij is en er is geen mediator
- Wanneer men betrokken partij is en er is een externe
mediator
• Valkuilen bij conflictdiagnose
• Diagnostische informatie verzamelen
• Interventiemethoden
• Opvolging en nazorg en het hefboomeffect
• Evalueren van conflicthantering :
- Resultaatevaluatie
- Procesevaluatie
• Tips over communicatie tijdens conflicthantering
Methodologie
Deze zeer interactieve opleiding is volledig georiënteerd op
conflicten die reëel voorkomen.
Er wordt gekozen voor de cirkelmethode die garant staat voor de
sterkste transfer van de behandelde leerpunten naar toepassing
nadien op de werkplek.
Vanuit concrete voorbeelden en conflictsituaties aangebracht door
de deelnemers en de docent wordt gekeken tot welke inzichten dit
leidt en welke de eisen zijn die aan de conflicthantering moeten
gesteld worden. Vanuit theoretische inzichten en het
bestuderen van methoden en benaderingen wordt gekeken hoe concrete
conflicten het best worden aangepakt.
Modalités d'inscription
Les séminaires seront donnés aux dates mentionnées dans le
tableau ci-dessus sous réserve d’un minimum de 2 participants
inscrits.
La clôture des inscriptions s’effectue 15 jours avant la date de
début du séminaire.
Votre inscription sera effective dès réception de votre
paiement
Rester à jour sur les nouveaux avi
Partagez vos avis
Avez-vous participé à formation? Partagez votre expérience et aider d'autres personnes à faire le bon choix. Pour vous remercier, nous donnerons 1,00 € à la fondation Stichting Edukans.Il n'y a pour le moment aucune question fréquente sur ce produit. Si vous avez besoin d'aide ou une question, contactez notre équipe support.