Conflictbeheer en hoe het op tijd stoppen

Durée totale

Conflictbeheer en hoe het op tijd stoppen

TEAMPOWER
Logo TEAMPOWER

Astuce: besoin de plus d'informations sur la formation? Téléchargez la brochure!

Dates et lieux de début

Il n'y a pas de dates de débuts connues pour ce produit.

TEAMPOWER a indiqué offrir ses services par défaut dans les régions suivantes: Bruxelles

Description

Doelstellingen

• Beter inzicht verkrijgen in de definitie, de soorten, het ontstaan en de evolutie van conflicten.
• Het verwerven van methoden om conflicten constructief te managen en op te lossen.
• Het afzonderen van het conflictgebied van de omgeving bij niet-oplossing.
• Het begrijpen van de eigen houding tegenover conflicten en tijdens het managen ervan en de impact van deze houding tijdens de conflicthantering inschatten.
• Zorgen voor een adequate opvolging na de eigenlijke conflicthantering en de kansen naar positieve ontwikkelingen benutten.



Programma

• Definitie van een conflict
• Evolutie van conflicten :
  - Explosieve conflicten
  - Constructieve conflicten
• Koude versus warme conf…

Lisez la description complète ici

Foire aux questions (FAQ)

Il n'y a pour le moment aucune question fréquente sur ce produit. Si vous avez besoin d'aide ou une question, contactez notre équipe support.

Vous n'avez pas trouvé ce que vous cherchiez ? Voir aussi : .

Doelstellingen

• Beter inzicht verkrijgen in de definitie, de soorten, het ontstaan en de evolutie van conflicten.
• Het verwerven van methoden om conflicten constructief te managen en op te lossen.
• Het afzonderen van het conflictgebied van de omgeving bij niet-oplossing.
• Het begrijpen van de eigen houding tegenover conflicten en tijdens het managen ervan en de impact van deze houding tijdens de conflicthantering inschatten.
• Zorgen voor een adequate opvolging na de eigenlijke conflicthantering en de kansen naar positieve ontwikkelingen benutten.



Programma

• Definitie van een conflict
• Evolutie van conflicten :
  - Explosieve conflicten
  - Constructieve conflicten
• Koude versus warme conflicten
• Structuur- versus Procesmodel en de consequenties voor de conflicthantering
• Besluiten uit de typologie van conflicten :
  - Inzake de diagnostiek
  - Inzake de aanpak
• Oorzaken en beïnvloedende factoren
• Stijlen van conflicthantering met autodiagnostiek
• Stappen in conflicthantering :
  - Wanneer men mediator is
  - Wanneer men betrokken partij is en er is geen mediator
  - Wanneer men betrokken partij is en er is een externe mediator
• Valkuilen bij conflictdiagnose
• Diagnostische informatie verzamelen
• Interventiemethoden
• Opvolging en nazorg en het hefboomeffect
• Evalueren van conflicthantering :
  - Resultaatevaluatie
  - Procesevaluatie
• Tips over communicatie tijdens conflicthantering



Methodologie

Deze zeer interactieve opleiding is volledig georiënteerd op conflicten die reëel voorkomen.
Er wordt gekozen voor de cirkelmethode die garant staat voor de sterkste transfer van de behandelde leerpunten naar toepassing nadien op de werkplek.
Vanuit concrete voorbeelden en conflictsituaties aangebracht door de deelnemers en de docent wordt gekeken tot welke inzichten dit leidt en welke de eisen zijn die aan de conflicthantering moeten gesteld worden.  Vanuit theoretische inzichten en het bestuderen van methoden en benaderingen wordt gekeken hoe concrete conflicten het best worden aangepakt.

Modalités d'inscription

Les séminaires seront donnés aux dates mentionnées dans le tableau ci-dessus sous réserve d’un minimum de 2 participants inscrits.
La clôture des inscriptions s’effectue 15 jours avant la date de début du séminaire.
Votre inscription sera effective dès réception de votre paiement

Rester à jour sur les nouveaux avi

Pas encore d'avis.

Partagez vos avis

Avez-vous participé à formation? Partagez votre expérience et aider d'autres personnes à faire le bon choix. Pour vous remercier, nous donnerons 1,00 € à la fondation Stichting Edukans.

Il n'y a pour le moment aucune question fréquente sur ce produit. Si vous avez besoin d'aide ou une question, contactez notre équipe support.

Recevoir une brochure d'information (gratuit)

(optionnel)
(optionnel)
(optionnel)
(optionnel)
(optionnel)
(optionnel)

Vous avez des questions?

(optionnel)
Nous conservons vos données personnelles dans le but de vous accompagner par email ou téléphone.
Vous pouvez trouver plus d'informations sur : Politique de confidentialité.