Commerciële doeltreffendheid : verkoopstechnieken
Dates et lieux de début
TEAMPOWER a indiqué offrir ses services par défaut dans les régions suivantes: Bruxelles
Description
Verkopen, dat is in de eerste plaats kunnen luisteren en de behoeften van zijn gesprekspartner begrijpen!
De opleiding over het ontwikkelen zijn verkoop, het handhaven van zijn klanten, het snel omzetten van noodzaken naar doelen, het kennen van de criteria en het profiel van de consument, en het kiezen van de juiste technieken om de verkoop te argumenteren en af te sluiten
Doelgroep
De nieuwe commerciëlen of verkopers die weinig ervaring hebben en verlangen om goede commerciële reflexen te verwerven en professionele competenties te ontwikkelen.
Doelstellingen
• De verkoopscyclus kennen
• De juiste vragen stellen op het goede moment
• Een gepersonaliseerde argumentatie uitwerken volgens…
Foire aux questions (FAQ)
Il n'y a pour le moment aucune question fréquente sur ce produit. Si vous avez besoin d'aide ou une question, contactez notre équipe support.
Verkopen, dat is in de eerste plaats kunnen luisteren en de behoeften van zijn gesprekspartner begrijpen!
De opleiding over het ontwikkelen zijn verkoop, het handhaven van zijn klanten, het snel omzetten van noodzaken naar doelen, het kennen van de criteria en het profiel van de consument, en het kiezen van de juiste technieken om de verkoop te argumenteren en af te sluiten
Doelgroep
De nieuwe commerciëlen of verkopers die weinig ervaring hebben en verlangen om goede commerciële reflexen te verwerven en professionele competenties te ontwikkelen.
Doelstellingen
• De verkoopscyclus kennen
• De juiste vragen stellen op het goede moment
• Een gepersonaliseerde argumentatie uitwerken volgens de
behoeftes van de klant
• Met bezwaren omgaan en kunnen afsluiten
Programma
Module 1: Onze sterke punten en toegevoegde waarden
• Onze positionering: de totale productwaarde en de
Unique Selling Proposition
• 2 – IK: zelfkennis: zwakke en sterke punten
• De positieve ingesteldheid en de kwaliteiten van de
commerciële raadgever
• Hoe kan ik mijn individuele prestaties meten, mijn
actieve portefeuille analyseren
Module 2: Onthaal, contactname, opening van de dialoog en ontwikkeling van de behoefte van de prospect/klant
• De dialoog openen met een ‘aandachtstrekker’
• Het verkoopgesprek (de pyramide) : rode draad
• De dialoog openen: het rationele en het
relationele
• De identificatie en de ontwikkeling van de behoeften
(reële, latente, …)
• Actief luisteren, empathie en sympathie
• Het identificeren van de koopmotieven, in parallel
met onze sterke punten
• (de blikvanger) en de verschillende
aankoopcriteria (de V.E.N.C.A.G.O.N.T.)
• De 5 belangrijkste soorten vragen (open, gerichte,
gesloten, spiegel, herformulering)
Module 3: De principes van de argumentatie
• De methode « E.V.W.A. »
• De ondersteuning en de rechtvaardiging
Module 4: De behandeling van bezwaren en de verdediging van de prijs parallel aan onze sterke punten en de behoeften en aankoopcriteria die ontwikkeld werden bij de klant
• De identificatie van de bezwaren: reële en
subjectieve bezwaren en hun behandeling
• De regels van het partieel akkoord of van de
proefafsluiting
Module 5: De 10 afsluittechnieken
• Afwisseling van rationele en emotionele
methodes
• Het afsluiten van het gesprek en de laatste indruk
Methodologie
In het kader van de volwassenopleiding is het belangrijk een zowel pragmatische methode te gebruiken als één die snel tastbare resultaten oplevert.
Uitleg van de trainer
• Pedagogische doelstellingen
• Methodologie, rode draad
• Huidige situatie : marktevolutie : moeilijkheden en
specifieke verwachtingen
• Theoriemodel.
• Oefeningen aangepast aan de dagelijkse realiteit.
Vragen/Antwoorden
• Uitleg van de verschillende punten
• Controle van het begrip van de leerstof
Oefeningen en simulaties
• Praktische oefeningen bij elke stap van het
verkoopgesprek
• Rollenspelen : simulatie van verkoopsgesprekken
Modalités d'inscription
Les séminaires seront donnés aux dates mentionnées dans le
tableau ci-dessus sous réserve d’un minimum de 2 participants
inscrits.
La clôture des inscriptions s’effectue 15 jours avant la date de
début du séminaire.
Votre inscription sera effective dès réception de votre
paiement
Rester à jour sur les nouveaux avi
Partagez vos avis
Avez-vous participé à formation? Partagez votre expérience et aider d'autres personnes à faire le bon choix. Pour vous remercier, nous donnerons 1,00 € à la fondation Stichting Edukans.Il n'y a pour le moment aucune question fréquente sur ce produit. Si vous avez besoin d'aide ou une question, contactez notre équipe support.