Assertiviteit : hoe voor uzelf opkomen
Dates et lieux de début
placeArnaud Fraiteurlaan 15/23, 1050 Elsene 24 oct. 2024 |
placeArnaud Fraiteurlaan 15/23, 1050 Elsene 3 déc. 2024 |
Description
Durf voor uzelf en uw mening op te komen en assertief te zijn, durf de confrontatie aangaan, ontwikkel uw zelfvertrouwen
Assertiviteit wordt gebruikt om de communicatie te vergemakkelijken, zelfvertrouwen te ontwikkelen en zijn interpersoonlijke relaties te verbeteren. Elkaar beter leren kennen om beter voor zichzelf op te komen. Toegepaste assertieve technieken.
Doelgroep
Iedereen die zichzelf beter wil leren kennen om zich vanuit die basis in zijn relaties positiever te profileren
Doelstellingen
Aan zelfvertrouwen winnen
Op een assertieve manier communiceren
U op uw gemak voelen tijdens een persoonlijk contact en het goed met anderen kunnen vinden
Initiatief kunnen nemen
Voor zijn menin…
Foire aux questions (FAQ)
Il n'y a pour le moment aucune question fréquente sur ce produit. Si vous avez besoin d'aide ou une question, contactez notre équipe support.
Durf voor uzelf en uw mening op te komen en assertief te zijn,
durf de confrontatie aangaan, ontwikkel uw zelfvertrouwen
Assertiviteit wordt gebruikt om de communicatie te vergemakkelijken, zelfvertrouwen te ontwikkelen en zijn interpersoonlijke relaties te verbeteren. Elkaar beter leren kennen om beter voor zichzelf op te komen. Toegepaste assertieve technieken.
Doelgroep
Iedereen die zichzelf beter wil leren kennen om zich vanuit die basis in zijn relaties positiever te profileren
Doelstellingen
Aan zelfvertrouwen winnen
Op een assertieve manier communiceren
U op uw gemak voelen tijdens een persoonlijk contact en het goed
met anderen kunnen vinden
Initiatief kunnen nemen
Voor zijn mening opkomen
Programma
- Zelfdiagnose – zich bewust worden van zijn
communicatiestijl
- Ons gedrag en onze overtuigingen
- Omschrijving van assertief gedrag
- Assertiviteit als middel om de communicatie van de
interpersoonlijke relaties en met interne diensten te
vergemakkelijken
- Leren “neen” zeggen
- Drie soorten niet-assertief gedrag: passief, agressief en
manipulatief
- Niet-assertief gedrag omzetten in assertief gedrag
- De communicatiestijl van een assertieve persoon -
Assertiviteitstechnieken toepassen op verschillende
bedrijfssituaties:
• vaardigheid in de dialoog
• zijn ideeën uiten en ze verdedigen
• zijn wensen en behoeften op een assertieve manier uitdrukken
• van mening veranderen zonder zich ongemakkelijk te voelen
• geven en ontvangen van kritiek op een serene manier : de
verschillende soorten feedback reageren op kritiek
• weigeren en « nee » zeggen zonder de ander te kwetsen of aan te
vallen
• afhandelen van een moeilijk moment of spanningssituatie :
D.E.S.C.-methode
• integreren van het bestudeerde assertieve gedrag aan de hand van
oefeningen en rollenspelen
Methodologie
Combinatie van theorie en praktijkvoorbeelden
Interactieve methode
Rollenspelen aangepast aan de bedrijfssituatie
Follow up mails na de opleiding
Modalités d'inscription
Les séminaires seront donnés aux dates mentionnées dans le
tableau ci-dessus sous réserve d’un minimum de 2 participants
inscrits.
La clôture des inscriptions s’effectue 15 jours avant la date de
début du séminaire.
Votre inscription sera effective dès réception de votre
paiement
Rester à jour sur les nouveaux avi
Partagez vos avis
Avez-vous participé à formation? Partagez votre expérience et aider d'autres personnes à faire le bon choix. Pour vous remercier, nous donnerons 1,00 € à la fondation Stichting Edukans.Il n'y a pour le moment aucune question fréquente sur ce produit. Si vous avez besoin d'aide ou une question, contactez notre équipe support.