Masterclass assortiment en merchandising

Durée totale

Masterclass assortiment en merchandising

IFBD - Institute for Business Development
Logo IFBD - Institute for Business Development
Note du fournisseur: starstarstarstarstar_half 9 IFBD - Institute for Business Development a une moyenne de 9 (basée sur 2 avis)

Astuce: besoin de plus d'informations sur la formation? Téléchargez la brochure!

Dates et lieux de début

Il n'y a pas de dates de débuts connues pour ce produit.

Description

ASSORTIMENT EN PRESENTATIE KEUZES BEPALEN UW SUCCES

In een steeds meer digitale wereld moeten retailers zich bezinnen over de manier waarop ze hun vierkante meters winkelruimte invullen én moeten leveranciers keuzes durven maken met betrekking tot hun assortiment en de presentatie ervan.  Retail-innovatie beperkt zich echter niet tot het bedenken van een nieuwe winkelformule of een nieuwe verpakking… Innovatie moet shoppergedreven worden !  Zeker nu de customer journey minder rechtlijnig is geworden en naast de fysieke winkelpunt, online en mobiel steeds in belang toenemen.  

IDEALE SAMENSTELLING VAN UW ASSORTIMENT

Maar hoe bepaalt u welke producten ontbreken in uw assortiment? Hoe beslis…

Lisez la description complète ici

Foire aux questions (FAQ)

Il n'y a pour le moment aucune question fréquente sur ce produit. Si vous avez besoin d'aide ou une question, contactez notre équipe support.

Vous n'avez pas trouvé ce que vous cherchiez ? Voir aussi : Merchandising, Techniques de rédaction, Adobe Illustrator, Storytelling et Modélisation 3D.

ASSORTIMENT EN PRESENTATIE KEUZES BEPALEN UW SUCCES

In een steeds meer digitale wereld moeten retailers zich bezinnen over de manier waarop ze hun vierkante meters winkelruimte invullen én moeten leveranciers keuzes durven maken met betrekking tot hun assortiment en de presentatie ervan.  Retail-innovatie beperkt zich echter niet tot het bedenken van een nieuwe winkelformule of een nieuwe verpakking… Innovatie moet shoppergedreven worden !  Zeker nu de customer journey minder rechtlijnig is geworden en naast de fysieke winkelpunt, online en mobiel steeds in belang toenemen.  

IDEALE SAMENSTELLING VAN UW ASSORTIMENT

Maar hoe bepaalt u welke producten ontbreken in uw assortiment? Hoe beslist u over de optimale frequentie voor promoties? Hoe verbetert de winkelbeleving? Hoe presenteert u uw producten? Primeert de omvang van het assortiment of de perceptie van de assortimentsvariëteit?  Hoe kunt u de waarde van kleine aankopen verhogen? Is een kleiner assortiment steeds beter? Kortom, hoe stimuleert u trafiek ! 

WAT MAG U VERWACHTEN OP DEZE DAG?

In deze unieke workshop krijgt u onder meer antwoord op volgende vragen: 

  • Hoe bepaalt u de omvang van uw assortiment?
  • Is less steeds more?
  • Hoe stelt u het ideale assortiment samen en hoe analyseert u deze?
  • Hoe beïnvloeden de beslissingsstrategieën van de shopper de samenstelling van het assortiment?
  • Hoe verloopt de Shopper Decison Tree?
  • Hoe kunt u deze Shopper Decision Tree identificeren, ook als er weinig data beschikbaar zijn? 
  • Hoe belangrijk is de ruimte voor producten in het huidige retailconcept?
  • Hoe ziet een goed assortiments- en merchandisingplan eruit?
  • Wat zijn de universele merchandisingprincipes?
  • Hoe presenteert u producten in het huidige winkelconcept?
  • Waarom veranderen presentatieprincipes per categorierol?
  • Welke rol speelt de leverancier bij de analyse van merchandising?
  • Hoe selecteert u het type merchandising voor elke categorie? 
  • Hoe bouwt u een gedegen assortiment plan op voor de categorie?
  • Hoe kan de retailer én de leverancier producten nog beter verkopen?
  • … 

STEL DE SHOPPER CENTRAAL 

Deze workshop vertrekt van de behoeften, emoties en gedragingen van de shopper (fysiek én online) en integreert het assortiment en merchandise-denken. Vertrekkend vanuit gefundeerd onderzoek maar gestaafd met praktische oefeningen, tientallen voorbeelden uit retail en FMCG en fictieve maar transparante case studies, biedt Constant Berkhout u met dit programma een dieper en broodnodig inzicht in de wijze waarop shoppers informatie verwerken en beslissen in het (fysieke of online) winkelpunt.  U leert de strategieën die retailers én leveranciers moeten hanteren om hun klanten tevreden te stellen en te behouden. Met dit programma kunnen zowel professionals uit de retail als leveranciers direct aan de slag met hun categorie-uitdagingen.

Rester à jour sur les nouveaux avi

Pas encore d'avis.

Partagez vos avis

Avez-vous participé à Programme? Partagez votre expérience et aider d'autres personnes à faire le bon choix. Pour vous remercier, nous donnerons 1,00 € à la fondation Stichting Edukans.

Il n'y a pour le moment aucune question fréquente sur ce produit. Si vous avez besoin d'aide ou une question, contactez notre équipe support.

Recevoir une brochure d'information (gratuit)

(optionnel)
(optionnel)
(optionnel)
(optionnel)
(optionnel)

Vous avez des questions?

(optionnel)
Nous conservons vos données personnelles dans le but de vous accompagner par email ou téléphone.
Vous pouvez trouver plus d'informations sur : Politique de confidentialité.