Het kiezen en gebruiken van een geschikt digitaal leerplatform

Durée totale
Localisation
En ligne
Date et lieu de début
Logo HRD Academy
Note du fournisseur: starstarstarstarstar 10 HRD Academy a une moyenne de 10 (basée sur 2 avis)

Astuce: besoin de plus d'informations sur la formation? Téléchargez la brochure!

Dates et lieux de début

computer En ligne:
8 juin 2021 jusqu'au 9 juin 2021
computer En ligne:
7 déc. 2021 jusqu'au 10 déc. 2021

Description

We are passionate about providing the best learning experience for trainers, coaches, consultants, HR professionals and leaders

Het kiezen en gebruiken van een digitaal leerplatform

Krijg zicht op de verschillende (leer)platformen en leer hoe je ze kan implementeren

Deze online training wil je beter voorbereiden op het kiezen en succesvol implementeren van een leerplatform. We starten met een verkenning van enkele platformen. Hierbij verwerven we inzicht in de verschillende soorten en hun mogelijkheden. Daarna bespreken we hoe je een aangepaste keuze kan maken en wat daarbij valkuilen en goede praktijken zijn. Tenslotte focussen we op de vraag: Hoe zorg je ervoor dat het gebruik van het platform zichtbaar bijdraagt tot het realiseren van bedrijfsdoelen?

Situering

De vraag binnen organisaties om kennis, kennisover…

Lisez la description complète ici

Foire aux questions (FAQ)

Il n'y a pour le moment aucune question fréquente sur ce produit. Si vous avez besoin d'aide ou une question, contactez notre équipe support.

Vous n'avez pas trouvé ce que vous cherchiez ? Voir aussi : Agile, Lean Six Sigma, PRINCE2, Scrum et Management de projet.

We are passionate about providing the best learning experience for trainers, coaches, consultants, HR professionals and leaders

Het kiezen en gebruiken van een digitaal leerplatform

Krijg zicht op de verschillende (leer)platformen en leer hoe je ze kan implementeren

Deze online training wil je beter voorbereiden op het kiezen en succesvol implementeren van een leerplatform. We starten met een verkenning van enkele platformen. Hierbij verwerven we inzicht in de verschillende soorten en hun mogelijkheden. Daarna bespreken we hoe je een aangepaste keuze kan maken en wat daarbij valkuilen en goede praktijken zijn. Tenslotte focussen we op de vraag: Hoe zorg je ervoor dat het gebruik van het platform zichtbaar bijdraagt tot het realiseren van bedrijfsdoelen?

Situering

De vraag binnen organisaties om kennis, kennisoverdracht en leren te 'digitaliseren' klinkt steeds luider.  In veel gevallen impliceert dit de keuze voor een platform. Bijvoorbeeld een Learning Management Systeem.  Hoe maak je echter de juiste keuzes? De noden en context van een KMO, groot bedrijf, onderwijsinstelling, overheid of multinational zijn zeer verschillend.

Er bestaan geen eenduidige oplossingen. De verwachtingen zijn dikwijls hoog gespannen. Leveranciers proberen daaraan te voldoen in een complexe en snel wijzigende markt.

Deze training wil je overzichten aanreiken om het bos door de bomen te zien.  Hoe zorg je ervoor dat jouw investering ook de verwachte resultaten genereert? Onderzoek toont aan dat dit niet zo eenvoudig is. Wie de data bekijkt, moet soms vaststellen dat het gebruik beperkt blijft. Daarom suggereren we een groeistrategie met aandacht voor het samenspel tussen meerdere perspectieven (mens, technologie, inhoud, processen, leercultuur, data, return). 

Technologie zien we hierbij niet als een tool maar als een hefboom tot verandering.

Doelgroep

HR professionals, L&D professionals, beslissingnemers, Procurement, IT, Marketing en iedereen die actief betrokken is bij de keuze en implementatie van een leerplatform (of aanverwanten) in het kader van digitalisering.

Wat leer je in de opleiding?

  • Je hebt een beter inzicht in de verschillende soorten (leer)platformen en hun mogelijkheden.
  • Je hebt een overzicht van de markt van aanbieders.
  • Je kan duidelijker functionele en technische noden formuleren.
  • Je bent beter voorbereid op gesprekken met andere stakeholders zoals IT, management, legal en procurement.
  • Je hebt meer houvast om een selectieproces voor een (leer)platform op te starten en uit te voeren.
  • Je wordt wellicht realistischer in wat je kan verwachten van een digitaal platform.
  • Je beschikt over een model om de implementatie van een platform vanuit verschillende perspectieven te begeleiden.
  • Je krijgt zelfs enkele handvaten om jezelf verder te bekwamen.

Programma

Intake: in kaart brengen van de context, doelen en verwachtingen per deelnemer


Leer- en aanverwante platformen: waarover gaat het?

  • het verschil tussen tools en platformen
  • bezoek van een aantal platformen
  • overzicht van mogelijkheden (functionaliteiten)
  • soorten platformen: wat zijn LMS, LCMS, LXP, KMS,TMS, HRIS, EPSS enzovoort? Is dit belangrijk?
  • technische, IT, financiële en legale aspecten
  • overzicht van de markt


Hoe selecteren?

  • Waarom een platform? Wat wil je ermee bereiken?
  • Eén systeem dat alles kan of een geïntegreerd ecosysteem?
  • Wat wil je ermee doen? Welke diensten en voor wie?
  • Welke middelen zijn beschikbaar (mensen, competenties, tijd, tools, budget)?
  • Wie ga/wil je betrekken (IT, HR, L&D, Marketing, Communication, Procurement, ...)?
  • Welk proces (offerteaanvraag, long list, short list, gunningswijze, gunningscriteria, contract, opvolging)?

Hoe implementeren?

  • groeistrategie vanuit meerdere perspectieven: team en competenties, technologisch, inhoud, processen, data en dashboards, leercultuur, performance en return
  • valkuilen en goede praktijken

Didactische aanpak

  • Deze training bestaat uit een blend van ervaringen (platformen bezoeken), theorie (modellen),  uitwisselingsmomenten en hands-on oefeningen.
  • Vooraf is er een schriftelijke intake.
  • De training start met het in kaart brengen van ieders specifieke context, verwachtingen en doelstellingen.  De concrete inhoud van het  programma wordt, zo goed mogelijk, hierop afgestemd.
  • We bezoeken enkele platformen, eventueel zelfs van deelnemers. Op basis daarvan trekken we besluiten.
  • Er worden modellen en schema’s aangereikt die we toepassen op ieders individuele case. Veel aandacht gaat hierbij naar feedback en gestructureerde uitwisseling. Leren van elkaar staat centraal.
  • Maximum aantal deelnemers: 8

Leermateriaal

HRDA syllabus: 'Het kiezen en gebruiken van een geschikt digitaal leerplatform', omvat oa modellen en overzichten in PDF formaat:

  1. functionele criteria
  2. technische, IT, financiële en wettelijke criteria
  3. markt van leer- en aanverwante platformen
  4. selectie proces
  5. implementatie strategie

Je kan inloggen op de elektronische leeromgeving van HRD Academy.  Op die manier heb je toegang tot het leermateriaal van deze training en kan je in contact komen met alle (ex-) deelnemers.

Getuigenissen (4)Previous

Patrick Belpaire is een zeer deskundige en gepassioneerde trainer. De kennis klotst tegen de plinten :-) en hij weet die goed in banen te leiden. Als deelnemer krijg je hierdoor heel praktische en bruikbare informatie die je direct kan toepassen in je praktijk. Zeer aan te raden!

- LUC QUADACKERS, PROJECTLID/ONDERZOEKER, HOGESCHOOL UTRECHT

Een aangename en interactieve opleiding. Door de kleinere groep was er veel kans om vragen te stellen. De persoonlijke aanpak en het in de training werken op maat van mijn organisatie was heel leerrijk. Het geeft mij een breder beeld van de verschillende mogelijkheden en waar wij als organisatie mee aan de slag kunnen.

- MARLEEN DAMS, DIENSTHOOFD EXPERTISE EN OPLEIDINGSCENTRUM, SINT-TRUDO ZIEKENHUIS

De trainer heeft me in sneltempo ingewijd in de wereld van leerplatformen. Ik voel me nu gewapend om door de marketingboodschappen van aanbieders heen te kijken. Daarnaast heeft de trainer ook een goed zicht op de evoluties in 'leren en ontwikkelen'. De ideeën die ik hierrond had, werden bevestigd en vooral - en dat is zeker de verdienste van deze opleiding - ik kan ze nu aan elkaar breien tot een coherent geheel. Deze opleiding is dus een absolute aanrader voor iedereen die op zoek is naar technologieën die een nieuwe leercultuur kunnen ondersteunen.

- ILSE TIMPERMAN, STAFMEDEWERKER LEREN EN ONTWIKKELEN, ACV NATIONAAL

Absoluut verhelderende training. De kapstokken die Patrick Belpaire met veel enthousiasme aanreikt en uitlegt, maken deze moeilijke materie overzichtelijk en behapbaar.

- ANNICK DE BACKER, MARKETING CONSULTANT, HET SCHRIJFHUIS

Patrick Belpaire is een zeer deskundige en gepassioneerde trainer. De kennis klotst tegen de plinten :-) en hij weet die goed in banen te leiden. Als deelnemer krijg je hierdoor heel praktische en bruikbare informatie die je direct kan toepassen in je praktijk. Zeer aan te raden!

- LUC QUADACKERS, PROJECTLID/ONDERZOEKER, HOGESCHOOL UTRECHT

Een aangename en interactieve opleiding. Door de kleinere groep was er veel kans om vragen te stellen. De persoonlijke aanpak en het in de training werken op maat van mijn organisatie was heel leerrijk. Het geeft mij een breder beeld van de verschillende mogelijkheden en waar wij als organisatie mee aan de slag kunnen.

- MARLEEN DAMS, DIENSTHOOFD EXPERTISE EN OPLEIDINGSCENTRUM, SINT-TRUDO ZIEKENHUIS

De trainer heeft me in sneltempo ingewijd in de wereld van leerplatformen. Ik voel me nu gewapend om door de marketingboodschappen van aanbieders heen te kijken. Daarnaast heeft de trainer ook een goed zicht op de evoluties in 'leren en ontwikkelen'. De ideeën die ik hierrond had, werden bevestigd en vooral - en dat is zeker de verdienste van deze opleiding - ik kan ze nu aan elkaar breien tot een coherent geheel. Deze opleiding is dus een absolute aanrader voor iedereen die op zoek is naar technologieën die een nieuwe leercultuur kunnen ondersteunen.

- ILSE TIMPERMAN, STAFMEDEWERKER LEREN EN ONTWIKKELEN, ACV NATIONAAL

Absoluut verhelderende training. De kapstokken die Patrick Belpaire met veel enthousiasme aanreikt en uitlegt, maken deze moeilijke materie overzichtelijk en behapbaar.

- ANNICK DE BACKER, MARKETING CONSULTANT, HET SCHRIJFHUIS

Patrick Belpaire is een zeer deskundige en gepassioneerde trainer. De kennis klotst tegen de plinten :-) en hij weet die goed in banen te leiden. Als deelnemer krijg je hierdoor heel praktische en bruikbare informatie die je direct kan toepassen in je praktijk. Zeer aan te raden!

- LUC QUADACKERS, PROJECTLID/ONDERZOEKER, HOGESCHOOL UTRECHT

NextTrainerPatrick Belpaire

Patrick Belpaire studeerde in 1984 af als geaggregeerd licentiaat in de Psychologische en Pedagogische wetenschappen. Na een periode van 2 jaar als docent Didactiek en coach ‘Leren Leren’ vervoegde hij Dolmen Computer Applications.  In 1994 combineerde hij zijn ICT, marketing en pedagogische ervaring via de oprichting van het bedrijf U&I Learning nv, gespecialiseerd in (e-)learning.  Dit bedrijf groeiende uit tot een beursgenoteerde onderneming met meer dan 200 klanten en 120 medewerkers in 3 landen. In juni 2010 verliet hij U&I Learning als aandeelhouder en bestuurder. Sindsdien stelt hij zijn ervaring ten dienste als adviseur en begeleider van KMO’s in groei, alsook van grotere ondernemingen in hun evolutie naar lerende organisatie. 

Rester à jour sur les nouveaux avi

Pas encore d'avis.

Partagez vos avis

Avez-vous participé à formation? Partagez votre expérience et aider d'autres personnes à faire le bon choix. Pour vous remercier, nous donnerons 1,00 € à la fondation Stichting Edukans.

Il n'y a pour le moment aucune question fréquente sur ce produit. Si vous avez besoin d'aide ou une question, contactez notre équipe support.

Recevoir une brochure d'information (gratuit)

Sexe:
(optionnel)
(optionnel)
(optionnel)
(optionnel)
(optionnel)
(optionnel)
(optionnel)

Vous avez des questions?

(optionnel)
Nous conservons vos données personnelles dans le but de vous accompagner par email ou téléphone.
Vous pouvez trouver plus d'informations sur : Politique de confidentialité.