Build and Analyze Customer Journeys using Marketing Cloud [MKT-101]

Durée totale
Localisation
A cet endroit, En ligne
Date et lieu de début
Logo Global Knowledge Belgium BV
Note du fournisseur: starstarstar_halfstar_borderstar_border 4,5 Global Knowledge Belgium BV a une moyenne de 4,5 (basée sur 2 avis)

Astuce: besoin de plus d'informations sur la formation? Téléchargez la brochure!

Dates et lieux de début

computer En ligne: VIRTUAL TRAINING CENTER
31 mai 2021 jusqu'au 4 juin 2021
placeMechelen (Zandvoortstraat 1)
6 sept. 2021 jusqu'au 10 sept. 2021
computer En ligne: VIRTUAL TRAINING CENTRE
6 sept. 2021 jusqu'au 10 sept. 2021

Description

Vrijwel iedere training die op een onze locaties worden getoond zijn ook te volgen vanaf huis via Virtual Classroom training. Dit kunt u bij uw inschrijving erbij vermelden dat u hiervoor kiest.

OVERVIEW

Start your journey to becoming a Marketing Cloud Specialist. In this 5-day, expert-led class, you will learn how to build customer journeys within Marketing Cloud. Our team of Marketing Cloud pros will walk you through best practices related to executing, monitoring, and analyzing your journeys, arming you with the tools and know-how to design personalized journeys and engage with your customers in a whole new way. 

OBJECTIVES

When you complete this course, you will be able to:

  • Explain compliance concepts to ensure optimal deliverability. 
  • Use tools within Marketing Cloud to uphold deliverability standards. 
  • Utilize Email Design best practices to ensure the best customer experience…

Lisez la description complète ici

Foire aux questions (FAQ)

Il n'y a pour le moment aucune question fréquente sur ce produit. Si vous avez besoin d'aide ou une question, contactez notre équipe support.

Vous n'avez pas trouvé ce que vous cherchiez ? Voir aussi : Utiliser le Cloud, VMWare vSphere, Word, Outlook et Google Cloud.

Vrijwel iedere training die op een onze locaties worden getoond zijn ook te volgen vanaf huis via Virtual Classroom training. Dit kunt u bij uw inschrijving erbij vermelden dat u hiervoor kiest.

OVERVIEW

Start your journey to becoming a Marketing Cloud Specialist. In this 5-day, expert-led class, you will learn how to build customer journeys within Marketing Cloud. Our team of Marketing Cloud pros will walk you through best practices related to executing, monitoring, and analyzing your journeys, arming you with the tools and know-how to design personalized journeys and engage with your customers in a whole new way. 

OBJECTIVES

When you complete this course, you will be able to:

  • Explain compliance concepts to ensure optimal deliverability. 
  • Use tools within Marketing Cloud to uphold deliverability standards. 
  • Utilize Email Design best practices to ensure the best customer experience.
  • Develop effective, relevant messages using Content Builder.
  • Design and test different delivery methods and options when sending an email message.
  • Design and execute customer journeys using automation tools within Marketing Cloud.
  • Differentiate the use cases for different automation activities in Automation Studio and Journey Builder.
  • Define fundamental data management and structure terminology.
  • Use data segmentation tools to create targeted emails.
  • Apply a simple data model concept to a real-world scenario.
  • Define subscriber statuses, unsubscribe methods, and preferences.
  • Analyze marketing campaigns using common KPIs.
  • Solve a common marketing problem using troubleshooting guidance.
  • Prioritize testing methods and tools to ensure quality control.
  • Explain fundamental account and sending administration. 
  • Know where to go for more information, guidance, and support.
  • Describe capabilities across the platform.

AUDIENCE

This class is designed for email digital marketers who manage the email channel for their organization. Whether you are new to Marketing Cloud or looking for tips on how to improve your existing customer journeys, this class is a great place to start. No prior knowledge of Marketing Cloud is needed. 

CONTENT

  • Introduction to Salesforce Marketing Cloud
  • Administration
  • Subscriber and Data Management
  • Email Message Design and Creation
  • Message Testing, Delivery, and Email Marketing Best Practices
  • Marketing Automation
  • Analytics and Troubleshooting
  • Summary

 

Rester à jour sur les nouveaux avi

Pas encore d'avis.

Partagez vos avis

Avez-vous participé à cours? Partagez votre expérience et aider d'autres personnes à faire le bon choix. Pour vous remercier, nous donnerons 1,00 € à la fondation Stichting Edukans.

Il n'y a pour le moment aucune question fréquente sur ce produit. Si vous avez besoin d'aide ou une question, contactez notre équipe support.

Recevoir une brochure d'information (gratuit)

Sexe:
(optionnel)
(optionnel)
(optionnel)
(optionnel)
(optionnel)
(optionnel)
(optionnel)

Vous avez des questions?

(optionnel)
Nous conservons vos données personnelles dans le but de vous accompagner par email ou téléphone.
Vous pouvez trouver plus d'informations sur : Politique de confidentialité.